Kehonhallintaa, liikkuvuutta ja voimaa

YM-Training oheisharjoittelu on eri liikunta-alan ammattilaisten suunnittelema kokonaisuus eri lajien urheilijoille.

YouMove Hyvinkään tilat on suunniteltu kehittämäänmonipuolisesti liikkumisen taitoja ja ne soveltuvat erinomaisesti eri lajien edustajille oheisharjoitteluun.

Meillä voit joka kerta luoda uuden harjoitusympäristön ja näin haasteet eivät lopu ja kehittyminen on jatkuvaa.

YM-Training tarjoaa monipuolisen oheisharjoittelu lajista riippumatta!

*Oheisharjoittelu voidaan toteuttaa myös muissa kuin YouMoven tiloissa.

Hinnat

  • 110 €/60 min. (1 ohjaaja, max. 20 osallistujaa)
  • 10 kerran treenijakso - 10%
  • 20 kerran treenijakso - 15%

Kysy näytetuntia ja vapaita aikoja

Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Huom! YM-Training ryhmille, jotka käyvät 10 kertaa tai yli, tarjoamme YouMove Hyvinkään tiloja erilaisiin tapahtumiin (esim. kauden päättäjäiset) – 20 % alennus

 Miksi meille?

  • Haluamme, että kaikki innostuvat liikkumisesta ja ymmärtävät sen merkityksen itselle sekä omalle lajilleen.
  • Tutkimuksissa (mm. Harri Hakkarainen) on havaittu, että perusliikuntataidot ovat heikentyneet huomattavasti ja tätä tukee myös Liitu 2016 liikuntatutkimus. Meillä lähdetään kehittämään ja parantamaan liikehallintakykyjä. Liikuntakykyisyys rakentuu liikehallinnasta ja kunto-osuudesta.
  • Otamme huomioon eri herkkyyskaudet harjoittelussa jakamalla liikuntakykyjen harjoittamisen kolmeen eri alueeseen, mitkä määräytyvät harjoittelijan iän mukaan. Suurin yksittäinen tekijä laadukkaan harjoittelun ja kehittymisen tiellä on ympäristö ja tämän takia meillä on panostettu ja panostetaan motivoivaan sekä luovaan harjoitteluympäristöön.

Monipuolinen liikunta kehittää

  • Kehonhallintaa, liikkuvuutta, nopeutta, tasapainoa, voimaa, ketteryyttä, rytminvaihtoja ja koordinaatiokykyä.
  • Tarjoamme keinoja kehittää liikehallintakykyjä (hyppyjä eri suuntiin, suunnan muutoksia, heitto- ja kiinniottotaidot).
  • Kaikki YM-Training -tunnit on rakennettu miettimällä eri lajien tarpeita.

Kehonhallinta, monen lajin perusta

  • Kehonhallinta tarkoittaa kehon asentojen ja liikkeiden hallintaa. Liikkeiden säätely perustuu useiden aistijärjestelmien sekä hermo/lihasjärjestelmän yhteistoimintaan.
  • Kehonhallinnan osatekijöitä ovat tasapaino, koordinaatio, nopeus ja ketteryys. Jotta liikkeiden suorittaminen onnistuis tarkoituksenmukaisesti ja oikeita liikeratoja käyttäen, myös fyysisten perusominaisuuksien eli lihasvoiman, kestävyyden ja liikkuvuuden on oltava liikkeiden ja niiden liikeratojen edellyttämällä tasolla.
  • YM-Training tunneilla harjoitellaan monipuolisesti kehonhallintaa, esim. keskivartalon voiman kautta. Harjoitteita tehdään molemmin puolin (vasen/oikea) ja molempiin suuntiin (eteen/taakse). Suuntien vaihtelu on tärkeää koordinaatiokyvyn kannalta ja parantaa liikkumista omassa lajissa.

Tekniikka, yksi tärkeä kulmakivi

  • YM-Training tunneilla opetellaan oikeat tekniikat.
  • Etenemme niin, ettei oikea suoritustapa pääse unohtumaan.
  • Aloitamme liikkeiden tekemisen osittain ja kokonainen liike tehdään vasta, kun tekniikka on kunnossa.
  • Tekniikassa harjoittelemme vartalon oikeita linjauksia ja vartalon kontrollia, ettei vartalo pääse antamaan periksi (esim. keskivartalon käyttö).
  • Liikkeen pohjatyö ja sen perusteet ovat tärkeitä. Kun oikeat liikeradat harjoitellaan pelkällä kehonpainolla, niin myöhemmin on helpompi siirtyä voimaharjoitteluun, kun tekniikka on kunnossa.

Terve urheilija

  • YM-Training harjoittelun tavoitteena on terve urheilija.
  • Tekniikka ja kehonhallinta on asioita, mitkä vievät urheilijaa pitkälle.
  • Oikein tehdyt liikkeet ovat perusta tulevaisuudelle ja vähentävät rasitusvammojen riskiä huomattavasti.
  • Huolehdimme siitä, että tekniikka osataan hyvin ja vasta sen jälkeen lisätään vaikeustasoa.
  • Kiinnitämme huomiota vartalon linjauksiin. Keskivartalolla on oma tehtävänsä ja polvien linjausta on tärkeää harjoitella.

Treenaamisen pitää olla kivaa!

  • YM-Training opettaa paljon, mutta sen pitää olla myös hauskaa.
  • Kaikki harjoittelijat otetaan huomioon omana itsenä ja haluamme, että tunneilla voi sanoa omankin mielipiteensä.
  • Jokainen harjoittelee ryhmän sisällä omalla tasolla, mikä tuo lisää motivaatiota harjoitteluun.
  • Kannustamme kaikkia harjoittelemaan myös itsenäisesti ja YM-Training tunneilta saat hyvät eväät itsenäiseen harjoitteluun.

Your motion – Our mission

KIINNOSTUITKO? KYSY LISÄÄ

Ole hyvä ja jätä yhteystietosi niin otamme sinuun yhteyttä niin pian kuin voimme.


Tarkista
Tarkista
Tarkista
Tarkista

Ajankohtaista