Haluatko saada terveen ja toimivan kehon?

Liikkuvuus eli notkeus tarkoittaa kehon nivelten liikelaajuutta. Hyvä liikkuvuus on turvallisen ja hallitun liikkumisen perusta ja siksi sitä tulisi kehittää. Liikkuvuuden harjoittamisesta hyötyy niin kotiäidit kuin huippu-urheilijat. Kyllönen (2008 ) kirjoittaa seuraavasti: Liikkuvuus on perusedellytys sille, että liikkeen laatu ja määrä ovat hyvät. Se luo edellytykset hyvän suoritustekniikan oppimiselle. Mikäli lajitekniikan vaatima liikkuvuus on huono, urheilijan tekniikka jää vajaaksi, hän ei pysty tekemään laadukasta suoritusta ja suoritusteho jää alhaiseksi tai urheilijan kehitys pysähtyy. Huono tekniikka näkyy usein kömpelyytenä ja rajoittunutta liikkuvuutta yritetään kompensoida lisäämällä lihastoimintaa. Käytetään enemmän voimaa, nopeutta ja useampia toistoja suoritustehon nostamiseksi. Tällöin vammautumisriski kasvaa. Lisäksi ylimääräinen voimankäyttö johtaa nopeampaan väsymiseen.

Ohjaajana Jori Kota-Aho, Aki Parviainen

Aikuisten vapaaharjoitteluvuorolla (K18), Hinta 8€/kerta. Syyskauden 2018 tunnit käynnistyvät vkolla 35!

  • perjantaisin klo 19-20
  • sunnuntaisin klo 18-19

 

Lisätietoja

Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.